fbpx

Diös

I takt med digitaliseringens framfart har fastighetsbolaget Diös letat efter nya vägar att skapa attraktiva mötesplatser och flöden i sina gallerior runt om i Sverige. Sedan början av 2019 har vi på Jubel axlat rollen som kreativ byrå där vi, tillsammans med Diös, har utformat nya unika koncept i form av målgruppsanpassade evenemang samt utarbetat sociala medier-strategier med målsättningen att skapa flöden och engagemang, såväl fysiskt i galleriorna som digitalt.

Jubel har även producerat deras årliga interna kick-off, som t.ex. när vi i ett industriområde utanför Östersund byggde upp Diös alldeles egna festival med allt som hör därtill, eller ”Kick Off Next Level” under 2020 då vi på olika sätt kopplade ihop åtta olika kontor så att alla kunde fira tillsammans, men på säkert avstånd till varandra.

Under pandemiåren formades samarbetet om och fokuset låg främst på att skapa flöden och inspirerande innehåll på galleriornas sociala kanaler. Vi skapade tillsammans flertal unika, digitala koncept för att lyfta butikernas utbud på nya kreativa sätt. Allt från digitala modevisningar till hybridkonceptet Shop ‘n Swap, där alla kunder som handlade i galleriornas butiker, fick en biljett till en livestreamad konsert med Miriam Bryant eller Arne Alligator.

Utöver detta har vi gjort mängder av andra event tillsammans med Diös. Bland annat “Diös & Vänner”, ett koncept där Diös bjuder in några av sina vänner digitalt för att prata om hur de tillsammans kan skapa tillväxt i sina städer samt deras årliga kick off, som har gjorts i både fysisk och digital form, och mycket mer!