Jubel X André Myhrer

Under hösten 2016 genomförde vi ett varumärkesarbete med slalomåkaren André Myhrer.
Hans sikte var inställt mot Åre 2019 som från början var tänkt att bli slutet på hans alpina karriär. Efter VM i Åre bestämde André sig för att köra ett sista år 2020 där målet är att ta två till världscupssegrar. För att skapa långsiktighet genomfördes först ett varumärkesarbete där en ny grafisk profil och logotyp togs fram. Visionen med hans varumärke är att det ska leva vidare efter karriärens slut.

Dessutom har vi satt ihop nio lokala företag i Hudiksvall som tillsammans bildar Team Myhrer. Tanken är att företagen tar del av Andrés resa de sista åren som aktiv, samtidigt som André bygger en plattform att bygga vidare på efter karriären. Varje år sker tre träffar med hela teamet och däremellan skickas uppdateringar om Andrés status och tankar under säsongen.

Våren 2019 startades projektet Myhrer Ski Academy. Det är ett träningsläger riktat till aktiva ungdomar inom alpin skidåkning där André delar med sig av sina erfarenheter och tips från sin karriär.

 

Synen är André Myhrers viktigaste hjälpmedel, vilket ligger till grunden för ett lyckat samarbete med lins- och eyewearåterförsäljaren Lensway. Utöver att vara en officiell sponsor har partnerskapet bestått av content i Lensways sociala- och digitala kanaler, där Jubel har ansvarat för idéutveckling och videoproduktion.