Linda Sundblad

Case: Linda Sundblad

Bakgrund

Linda Sundblad, tidigare mest känd som f.d frontfigur i Lambretta släppte sin första egna singel sedan 2012

Uppdrag

Efter 5 år av diverse olika samarbeten ville vi förtydliga Linda Sundblads varumärke och fokusera kommunikationen till nya singeln.

Kampanj

På releasedagen kom vi med i New Music Friday på Spotify, och låten plockades även upp i listorna Aktuellt, Made in Sweden, Musik för arbetsdagen m.fl.och gick direkt in på rotation på P4.

På hennes socials använde vi videomaterial från inspelningen samband med release affischerade vi också på Stockholm alla broar.

Vi hade releasefest på unika hotellet Ett Hem, där vi bjöd in Lindas kompisar och utvald press/influencers där Linda framförde Bridges Live och två konstnärer målade broar live som man fick ta med sig hem.

Låten synkades i Nelly.com´s nya tv-serie Filter, där även Linda framförde låten på lanseringsfesten.

Bridges hypades i Fredagspodden samt highlightades i Nelly.com´s nyhetsbrev (ca 900.000 prenumeranter) att Linda intervjuats i P4, P5, Situation Stockholm och Amelia samt framfört låten på P4 Nästa, Cubus lanseringsfest m.m.