Diös Next Level

Fastighetsbolaget Diös håller en årlig kick off för sina medarbetare som Jubel arrangerar. Under vanliga omständigheter samlar vi alla kontor för ett heldags evenemang där vi under det gemensamma temat för året väver in innehåll i form av konferens, tal, aktivitet, middag och underhållning. Inför årets träff drabbades världen av en pandemi, istället för att ställa in så ställde vi om och temat blev Kick Off Next Level – en digital upplevelse. 

Sändningen leddes av Johanna Ojala och hoppade mellan två studios. Bolaget följde och integrerade i sändningen hela dagen och kvällen från åtta olika kontor från Luleå till Dalarna. Vi skapade ett helhetskoncept kring programinnehållet och utförde event för alla grupper. Inslag från dagen var bl.a. föreläsning med Micael Dahlén, “bäst i Biös” inspirerat av tv-programmet “Bäst i test” där alla grupper fick samma utmaningar, samma utrustning och samma förutsättningar. Tre noga utvalda utmaningar som inspirerats av Diös olika värdeord “ENKLA, NÄRA, AKTIVA”. Utmaningarna dokumenterades via foto eller film.

Inför kvällen pyntades alla lokaler enligt Eurovison-tema. Middagen levereras av lokala krogar med hög kvalitet och av liknande meny då det är viktigt för företaget att stötta lokala företagare. Under middagen startar sändningen igen och orternas bidrag (från “bäst i Diös”) Eurovision presenteras. Bidragen i tävlingen är utmaningarna från dagen som spelas upp under sändningen så att alla kan se vad grupperna har haft för sig under aktiviteten. Dessa följs sedan av en klassisk Eurovision- omröstning där orterna rings in via Microsoft Teams för att lämna sina röster. Kvällen avslutandes med uppträdande av Linda Bengtzing där samtliga orter dansade och lyssnade till samma konsert samtidigt i åtta olika lokaler.