Vad är Talkly?

Vi har gjort en otrolig massa digitala event sedan pandemins början. Det som funkat allra bäst i det digitala formatet är inspirationsföreläsningar. Samtidigt faller mörkret över Sverige. Efter sju månader av hemmajobb och pandemi ställs det krav på varje arbetsgivare att inspirera och motivera. Därför föddes en idé - tänk om vi skulle erbjuda välproducerade föreläsningar från vårt kontor och låta företag dela?

Varje föreläsning tar emot max 20 deltagare. Allt för att möjliggöra kommunikation och kunna svara på alla deltagares frågor.

Vill du också erbjuda din personal och gäster en inspirerande morgon? Anmäl ditt intresse på talkly@jubel.se. Max 20 deltagande företag vid varje tillfälle, först till kvarn.

Först ut på Talkly är Micael Dahlén (professor på Handelshögskolan i Stockholm) med sin föreläsning ”Bryt ihop och kom igen”, vilken kommer att sändas live från vårt kontor den 15 oktober kl 09.00.

Micael Dahlén 15/10

Först ut på Talkly är Micael Dahlén (professor på Handelshögskolan i Stockholm) med sin föreläsning ”Bryt ihop och kom igen” som tar upp dagsaktuella händelser ur ett nytt perspektiv.

Micael Dahlén är professor i marknadsföring på Handelshögskolan i Stockholm och en internationellt hyllad föreläsare. Utöver detta har han skrivit en mängd böcker, där bästsäljarna Kaosologi, Nextopia och Monster kan nämnas som exempel. Micael Dahlén är sedan 2018 krönikor i Aftonbladet och erhöll 2017 Mensapriset, med motiveringen:

“Micael Dahlen kan som ingen annan visa på, locka fram och skapa nya tankar, stora som små. Med professorns exakthet och konstnärens vilda glädje får han sina ord och gärningar att tränga in i både hjärta och hjärna.”

Per Schlingmann 26/11

Näst på tur är Per Schlingmann med sin föreläsning "Det Nya Onormala - Så tar du vara på möjligheterna som uppstår med Coronakrisen".

I denna föreläsning redovisar Per Schlingmann sin analys av hur Coronakrisen påverkar världen, Sverige och förutsättningarna för företag och ledarskap. Han menar att vissa av förändringarna som följer, som kommer att bli beständiga, är att likna vid en tidsmaskin. Kampen mot viruset förflyttar oss med ett lappkast flera år fram i tiden, inte minst när det gäller digitalisering och hur globaliseringen utmanas. Andra effekter är mer pandemirelaterade, psykologiska och tillfälliga.